O.P.I. vs. Catrice

Vandaag is het zo ver, de battle tussen O.P.I’s Suzi & the Lifeguard en Catrice’sJust Married. Duur vs. Goedkoop. Wie zal er winnen?

Op een rijtje:

Prijs:
O.P.I: €13,95
Catrice: €2,49

Verkrijgbaarheid:
O.P.I.: Alleen bij Sephora
Catrice: Alleen bij Kruidvat of Trekpleister

Kleurvastheid:
O.P.I.: Uitmuntend
Catrice: Goed

Aantal laagjes voor dekking:
O.P.I.: 2-3 laagjes
Catrice: 3-4 laagjes

Applicatie:
O.P.I.: Uitmuntend
Catrice: Goed

Droogtijd:
O.P.I.: Goed
Catrice: Slecht

Houdbaarheid:
O.P.I.: Goed
Catrice: Goed

Dat maakt elkaar niet veel he?!
Links: O.P.I. Rechts: Catrice

Eindoordeel:
O.P.I. scoort in principe op alle fronten meer punten, maar het ligt er dicht bij elkaar. De kleur is niet identiek, maar komt goed in de buurt. Als ik kijk naar prijs/kwaliteit en je wilt een leuk lakje, zou ik voor Catrice gaan. Wil je een lakje wat snel droogt en meer kleur heeft, moet je voor O.P.I. gaan.

* Doordat de droogtijd van Just Married zo lang duurt, pak ik zelf liever Suzi & the Lifeguard. Deze bevat ook iets meer zilveren glitters.

Wat vind jij van deze vergelijking?

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Elianne
    Nov 27, 2010 @ 12:19:31

    Altijd leuk zulke vergelijkingen 🙂
    Ik zelf heb Just married, maar ik zo naar de swatches kijk, is OPI gewoon de betere versie daarvan haha.

    Beantwoorden

  2. Elianne
    Nov 27, 2010 @ 12:23:17

    Ps: over de verkrijgbaarheid van OPI.. er zijn veel meer verkooppunten dan alleen de Sephora. oa bij sommige DA-filialen en veel beauty salons.

    Beantwoorden

  3. Misslanghaar
    Nov 27, 2010 @ 13:49:21

    Wauw, ze lijken idd precies hetzelfde! Een sneldrogende topcoat is voor de meeste catrice lakjes wel een must idd.

    Beantwoorden

  4. Paulien
    Nov 27, 2010 @ 14:51:05

    Ik ben hier niet helemaal eens mee. Ten eerste vind ik niet dat catrice traag droogt (en ik heb zelf ook Just Married, dus ik kan er van meespreken) en ook de dekking is bij mij goed met 2 laagjes. Ik zou zelf aanraden eerder voor catrice kiezen hoor!

    Beantwoorden

  5. Miranda
    Nov 27, 2010 @ 15:38:17

    Altijd leuk zulke vergelijkingen, vooral met een duurder merk. Ze lijken inderdaad op elkaar, zelf zou ik eerder voor de catrice gaan, omdat dat voor mij makkelijker verkrijgbaar is! Zelf heb ik just married ook en die bevalt me goed:D

    Beantwoorden

  6. Linda
    Nov 27, 2010 @ 19:37:58

    Leuke vergelijking!! Als je dit vaker gaat doen, zou ik punten geven aan hoe belangrijk je een onderdeel vind, en op basis daarvan een eindoordeel geven 😉

    Vind de kleur niet super, maar als ik zou moeten kiezen ging ik toch voor Catrice! 😉

    Beantwoorden

  7. Tessa
    Nov 27, 2010 @ 20:36:19

    Ik vind het super handig! Ik heb zelf ook just married en bij mij is de droogtijd ook écht een hell! Maar ik denk dat dat bij elke sheer roze kleur zo is, want mijn OPI hawaiian Orchid droogt ook ruk.. Ik vind het wel een handige review, want nu hoef ik zeker die OPI niet te kopen.. of tenzij ik ’t echt wil vanwege de droogtijd 🙂

    Super handig Lau! Vaker doen 😀

    Beantwoorden

  8. Jorna
    Nov 28, 2010 @ 11:18:25

    Oh, fijn vind ik dit altijd, vergelijk-artikeltjes!
    De kleurtjes maken elkaar inderdaad bíjna niks! Leuk!

    Beantwoorden

  9. Kalypso
    Nov 28, 2010 @ 16:53:00

    Ze lijken echt op elkaar.
    Toch vind de opi net iets beter van structuur.
    Liefs, xxx

    Beantwoorden

  10. Rena
    Nov 28, 2010 @ 20:00:52

    Ik ga voor catrice, vind opi gewoon duur en qua kleur net zo mooi als catrice!

    Beantwoorden

  11. Shirley
    Nov 28, 2010 @ 21:12:15

    Heel leuk gedaan!
    Er fijn om te weten, O.P.I vind ik toch de kleur wat mooier.
    En heel fijn dat hij snel droogt, heb een hekel aan lakken die dit niet doen 😛

    Maar goed dan is het nog lang leve de poshe en seche vite! 🙂

    Beantwoorden

  12. dyane
    Dec 28, 2010 @ 17:31:34

    Ik heb vandaag Just married van catrice gekocht,, maar omdat mn nagellak nog netjes op mn nagels zit, laat ik het nog even zitten en ga dan prutsen met nieuwe lakjes!

    Ben benieuwd , en leuk die vergelijkingen

    Beantwoorden

Geef een reactie

