Top coat

Vandaag ga ik jullie mijn top 3 top coats showen. Ik vertel hierbij waarom ik ze fijn vind en wat de + en – punten zijn.

Eerst wil ik nog wat vertellen over top coat, want na het maken van een prachtige nail look is er niks vervelender dan dat je ergens tegenaan stoot en er brokkelt een stukje van je nagellak af. Top coat zorgt ervoor dat je nail look sterker wordt, harder wordt en dat de kleuren mooier overkomen. Dus dames, altijd een top coat gebruiken!

Op nr. 3: Catrice – Up to 10 days

– De prijs; deze top coat kost €1,99 en is veruit de goedkoopste!
– Verkrijgbaarheid; prima, deze top coat is in alle filialen van het Kruidvat en Trekpleister te vinden, zelfs in de kleinere filialen
– Droogtijd; deze top coat droogt snel, maar verdient wel twee laagjes
– Chipvrij; helaas na 2 dagen al kleine chips (beschadigingen)
– Bijzonderheden; op de verpakking staat dat je de top coat elke 2-3 dagen opnieuw aan moet brengen

Al met al een goede derde plek voor deze top coat van Catrice. Het is niet de beste top coat ever, maar voor deze prijs is het zeker een goede top coat!

Op nr. 2: Orly – Top2Bottom

– De prijs; ik heb deze gratis gekregen, maar in euroland kost hij rond de €10,50 voor een grote verpakking
– Verkrijgbaarheid; vrij slecht, vaak alleen via internet webshops en dan vooral buitenlandse sites
– Droogtijd; prima, niet heel bijzonder
– Chipvrij; zeker voor 3-4 dagen, best oke dus
– Bijzonderheden; deze top coat is een base en een top coat in één, lekker makkelijk voor on the go

Top2Bottom is een fijne top coat maar breng niet altijd even gemakkelijk aan. Kijk dus uit met het verpesten van je konad look!

Dan de nr. 1: INM – Out The Door

– De prijs; voor een big ass fles van 73 ml betaal je 12 euro
– Verkrijgbaarheid; goed, zowel bij buitenlandse als Nederlandse webshops, of de INM ook in salons verkocht wordt weet ik niet
– Droogtijd; Razendsnel!
– Chipvrij; Zeker voor 4-5 dagen! Top!
– Bijzonderheden; de lak is bijna als water zo dun, hierdoor brengt hij fijn en gemakkelijk aan.

Deze top coat is mijn nummer 1 geworden omdat ik hem superfijn in gebruik vind, hij als snelste droog en ik zonder zorgen de deur uit kan gaan! Om deze aan te schaffen moet je denk ik wel het wereld wijde web even op, maar je kunt gewoon via Nederlandse webshops deze top coat bestellen.

Wat is jouw favoriete top coat? En waarom? Laat het me weten bij de comments zodat ik heb misschien ook kan testen!

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Kalypso
    Okt 15, 2010 @ 10:48:09

    Ik gebruik die van Catrice. Alleen nig de oudere versie ervan. Hihi. Liefs, xxxx

    Beantwoorden

  2. Tessa
    Okt 15, 2010 @ 10:49:43

    Ik mis seche vite in je beschrijving 😛

    Leuk hoor Lau!

    Beantwoorden

  3. Laura
    Okt 15, 2010 @ 15:38:12

    Ik ben helemaal weg van mijn nieuwe topcoat van poshé.
    LIEFDE & hij droogt snel : )

    Beantwoorden

  4. Ilja
    Okt 15, 2010 @ 16:46:42

    Ik gebruik nu die van Trind, ben erg benieuwd naar OTD!

    liefs Ilja

    Beantwoorden

  5. Shirley
    Okt 16, 2010 @ 00:42:18

    Mijn Favoriete topcoat staat er niet tussen…
    Ik ben helemaal weg van poshé.
    Ik gebruik sinds een tijdje altijd de basecoat en topcoat van dit merk.
    Echt een aanrader 🙂

    Ben ook wel benieuwd naar INM.
    Maar een erg leuke beschrijving meid!!:-)

    Beantwoorden

  6. Naomi
    Okt 16, 2010 @ 12:13:49

    Ik hou van matte nagellak, mijn favoriete topcoat is dus Essence Matte topcoat!

    Beantwoorden

  7. Michelle
    Okt 17, 2010 @ 18:10:46

    Mijn favorieten zijn INM out the door en Seche Vite. Seche Vite is soms wel vervelend omdat hij snel verdikt. Maar ik vind hem vooral fijn bij glitter nagellak, hij is wat dikker dus dan voelt de nagellak al vrij snel lekker glad aan!
    En INM om de redenen die jij genoemd hebt 😉 Helemaal top die topcoat! 😀

    Beantwoorden

  8. renate
    Okt 18, 2010 @ 09:41:59

    love seche vite!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

