How to give yourself a manicure

Vandaag even geen nagellak of konad, maar de verzorging van je handen. Je kunt je nagels prachtig lakken en mooie designs erop maken, maar als je nagelriemen en vingers erbij hangen als een wrak, zal je geen complimentjes krijgen over je nagels en handen.

Maar gelukkig krijg je vandaag, van mij een stappenplan waarmee je supermooie, verzorgde handen en nagels krijgt.

benodigdheden:

Stap 1:
We beginnen met het verzorgen van de handen en nagels door middel van een manicure bowl badje. Ik heb zelf 2 handbadjes gekocht via Ebay voor ongeveer 3 of 4 euro. Hierin heb ik lauwwarm water gedaan. Daarin doe je wat Baby badschuim. Ik gebruik deze van AH. Dit verzorgt je handen, maakt je nagelriemen soepel en ruikt overheerlijk. Wie kan de geur van babyproducten wel weerstaan?AH – Baby badschuim kost rond de €1,50

Lekker 5 – 10 minuutjes poedelen met je handen in de badjes. Zelf zet ik altijd een relaxed muziekje op, om zelf ook even heerlijk te ontspannen. Na ongeveer 7 minuten droog je je handen af met een handdoekje.

Stap 2:
Bestaat er nog een betere verzorgingsproducten voor je nagels dan de producten van Trind? Nee, tenminste tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat beter werkt. We gaan aan de slag met de Nail Balsem, het groene flesje.

Breng dit ruim aan op je nagels en laat het even intrekken. De Nail Balsem voedt je nagels en dit voel je ook. Je nagels voelen koud aan. Niet vervelend o.i.d.

Stap 3:
Nagelriemen terugduwen doe je met een bokkepootje. Ik gebruik zelf een bokkepootje wat te koop is bij het Kruidvat voor €1. Aan de ene kan is het een bokkepootje en aan de andere kant een nagelriem snijder. Nu mag je je nagelriemen NOOIT wegsnijden, dus die kant gebruik ik nooit, maar het bokkepootje is van rubber, dus vrij zacht. Essence heeft ook bokkepootjes, maar deze zijn van hout. Dit vind ik persoonlijk minder prettig aanvoelen

Doordat je de Nail Balsem nog op je nagels hebt zitten, kun je gemakkelijk je nagelriemen naar achteren duwen. Haal hierna met een wattenschijfje het overtollige Nail Balsem van je nagels.

Stap 4:
Vijlen. Vijlen kunnen we allemaal wel. Vijl je nagels in de gewenste vorm. Denk erom dat je altijd een kartonnenvijl of een glasvijl gebruikt en altijd één richting op vijlt. Anders krijg je zwakke nagels die sneller splijten en afbreken.

Ik gebruik zelf altijd een kartonnen vijl. Dit vind ik veel prettiger dan een glasvijl.

Stap 5:
Nu de nagels in vorm zijn, gaan we ze een extra beschermlaagje geven. Dit doen we met het witte flesjes van Trind. Dit is de Nail Repair. De Nail Repair zorgt ervoor dat er een basis wordt gelegd voor een kleurlak en dat de nagels gevoed en sterk worden.

Pas op! In de Trind Nail repair zitten vrij agressieve stoffen, vandaar dat dit niet op je nagelriemen mag komen! Verder volstaat een dun laagje.

Stap 6:
Nu breng je op je nagelriemen de cuticle balsem van Trind aan. En een lekkere handcrème en je manicure is helemaal voltooid!

Ik doe deze manicure routine ongeveer één keer per week. Dus niet elke keer als ik mijn nagels lak, dan gebruik ik alleen de Nail Repair

Het Trind setje zoals afgebeeld kost €22,95 en is verkrijgbaar bij Douglas en Trind.nl

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Tessa
    Aug 07, 2010 @ 15:12:56

    Oehhhh leerzaam 😀

    Beantwoorden

  2. Rani
    Aug 07, 2010 @ 16:47:03

    Handig artikeltje! Ik heb ook dringend eens een goede manicure nodig, is echt al té lang geleden 😀

    Beantwoorden

  3. Larissa
    Aug 07, 2010 @ 22:58:24

    handig!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

